Paljud töötajad osutavad tänapäeval oma teenuseid osaliselt või täielikult kaugtööna. Et IKT-vahendid võimaldavad meil olla kogu aeg kättesaadavad, on meie isikliku aja ja heaolu kaitsmine väga oluline. Kuidas käsitleb seda küsimust EL?
Kaugtöö ei olnud enne koronaviiruse pandeemiat tundmatu mõiste. See oli siiski erand kirjutamata reeglist, mille kohaselt tuli tööd teha üksnes tööandja poolt ette nähtud ja reguleeritud kohas eelnevalt kokkulepitud tööaja jooksul, mille järel võis töötaja olla mittekättesaadav ja tegeleda ülejäänud elu ja kohustustega.
Kaugtöö levik 2020. aastal aitas ettevõtetel püsima jääda ja töötajatel säilitada oma töökohad pandeemia rasketes tingimustes. Kuigi see lahendus oli positiivne, tõi kaugtöö kaasa ka töö ja isikliku aja piiride ähmastumise, sest digiseadmete abil saavad töötajad olla ühenduses ka väljaspool lepingulist tööaega, mis piirab nende isiklikku aega ja ohustab nende füüsilist ja vaimset heaolu.
Loe edasi siit